fredag 22. juli 2011

Kun Gud er feilfri :-)






Ordtaket i tittelen kjenner mange til. Blant kvinnene som syr lappeteknikk i Amish regionen, er dette eit ordtak som blir brukt også i lappeteknikkens verden. Eg er blitt fortalt for mange år siden at siden kun Gud er feilfri, så vever de inn en feil i teppene sine. Ofte må man lete godt for å finne den. Ser du feilen på bildet? Smiler, slik går det når eg skal skynde meg litt, og egentlig mentalt er ferdig med toalettmappa eg skal sy. Så får eg ein lærepenge da, når eg har klart å sy sammen feil. Det skjer i dei beste familiar har eg høyrt ;-)





Ellers har eg sydd sammen japanske vevde firkanter og Evening Mist firkanter. De måler 4 ganger 4 inch. Fikk nokre firkanter til overs, dei tenkte eg å bruke i baksida. Tenkte at dette kunne bli en stoffpakke i nettbutikken, så vi får sjå. Avsporinga fra planen om å sy mange små ting til marknaden er i alle fall i full gang.











2 kommentarer:

  1. Så faktisk feilen ettervært jeg også :) Har bestemt meg til åt jeg skal lære meg sånn til høsten, ser så morro ut :) Fine farger sammensetninger du har!
    Takk for koslig kommentar :)
    Ha en forsatt fin dag, klem.

    SvarSlett
  2. Ser en "urliten" feil i sammensyinga der ja ;) men sånt skjer stadig vekk det...vi blir jo så ivrig! ;)

    Ser lekre japanske stoff der ja! Er "hekta" på de for tiden jeg altså :D

    Ha ei fin helg :)

    SvarSlett